buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Monday, August 6, 2012

06.08.2012 → Dato' Lee Chong Wei...I'm VeRY pROud oF yA!~

Assalamualaikum...
Aku tahu ramai yang akan menulis pasal kekalahan Jaguh Badminton Negara, Dato Lee Chong Wei yang menentang Lin Dan malam tadi untuk pingat emas di Sukan Olimpik London...kompem ramai yang nak mengulas mengenai perlawanan tersebut..ramai yang memuji and tak ketinggalan, ramai yang mengeji...biasalah..manusia kan...ada jerk yg tak kna...

paling menyedihkan, ada kat salah satu paper malaysia kat sini siap mention chong wei kempunan tak dapat rm4juta sbg hadiah dpd negara kalau dapat bawak balik pingat emas....damn!!!~ terus aku cam naik angin... aku jadi tak paham laaa ngan diorg ni...diorg ingat smua org mata duitan ker...?aku tak rasa chong wei nak sangat duit tu...dier nyer harta pun dah banyak dah sampai makan pun terlebey²...aku rasa Chong Wei lebey mengejar akan rekod untuk mengalahkan Lin Dan...diorg kan dah macam musuh tradisi dalam gelanggang badminton ni...kalau dapat kalahkan Lin Dan, kompen laa ianya akan menjadi satu pencapaian terbaik dalam karier Chong Wei...napa laa org lain tak nampak benda² camni..lain org lain goal dier...bukan smua org kejar duit sebagai habuan...asyik nampak bnda negatif jerk...huh!~ typical malaysian!!~

Anyway, apa yang aku nak nyatakan kat sini adalah, aku tak salahkan chong wei kalah malam tadi...aku jadi tak paham naper org nak menghentam beliau akan kekalahan itu...bukan dier tak cuba...aku nampak akan kesungguhkan dier...biler dier dah kalah tu aku nampak sangat kekecewaan dier...sebenarnya, kalau ikutkan tahap kekecewaan, aku sangat yakin dier nyer kecewa lebey dalam dari org lain...

Sebenarnya, dier lagi kecewa dari orang lain =|

malah after game, during media conference, dier pun ada mntak maaf kpada rakyat malaysia...namun apa yang mencurik hati aku adalah statement dier "org tak tahu susah saya" YUP!!!~ mmg betol tu...org lain takkan tahu Cong Wei, org lain hanya mmpu mmberi kata² semangat ataupun kata² kejian...namun, kamulah yang memikul segalanya...and i'm so proud of you!!!~ You are our hero...dont ever give up!~

Dear Chong Wei, saya nak berterima kasih kepada kamu...saya nak kamu tahu kamu tidak gagal...kamu buat kami smua rakyat malaysia bangga...saya tahu kamu sedey...lagi sedey dpd orang lain...kamu jangan risau...ramai yg yakin pada kamu...abaikan jerk mereka yang berhati busuk itu...

kepada mereka² yang selalu mengutuk and megeji org tu, hentikan laa...kamu tahu tak betapa susah nyer nak capai ke peringkat itu..? kita patut bersyukur dengan apa yang kita dapat...lepas ni tak tahu laa kalau ada pengganti yang mampu mencapai tahap seperti ini...apa pun, congrates pada smua yang bersungguh² berjuang di sukan olimpik di London...

pppsssttt: - orang lain hanya akan tahu cakap jerk...diorg takkan tahu pun apa yang kita alami adn apa yang kita rasa...trust me..it happen in our life jugakkan kan...kengkadang ada org sebok menjaja cakap pasal life kita..walhal, apa jerk yg mereka tahu...?mereka takkan tahu susah kita...!~ ingat tu!!~

No comments:

Post a Comment

cLicK² → ChURp²