buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Wednesday, April 18, 2012

18.04.2012 → kiSAh aKu dAN NestLe =)

Okay..tetiba tertengok kat nuffnang pasal Nestle incredible story...since aku ni mmg hidup dengan nestle sejak zaman berzaman, aku pun nak laa jugak story mory pasal nestle ni...

well...nestle mmg banyak berjasa dalam aku merenteti kehidupan harian...dalam ketumbesaran diri ku ini, mmg ada product² nestle yang terlibat serta mmberi sedikit sebanyak sumbangan di situ...dari milo (paling banyak), nescafe (penyumbang terbesar!), maggi (pun sama banyak!), coklat KIT KAT and bliss!~ bak kata lain...darah ku memang mmbawa nestle bersama merentasi tubuh badan aku ni...chewwaaahhhh...

banyak sebenarnya kalau nak cerita pasal kenangan aku ngan nestle ni...tapi melihatkan kerajinan aku menaip yang tak beberapa menggalakkan hari ni, maka aku akan share dua jerk laa kot...hehehehehheehheh 

1st story!
benda ni adalah atas pakatan and idea dari walid...hehhehh ianya digunakan kalau kita tgh nak majuk dari umi...kalau majuk, mesti lah nak tunjukkan kita ni kuat and mmprotes kan...so, kalau umi dah masak utk makan tengahari or malam ke...msti lah kita tunjukkan kita nye ego utk TAK makan masakan yang umi masak kan? hehehehehe walid ajar, kalau taknak lapar, g laa masak maggi and makan nyorok² hehehheheh

benda ni dah diamalkan sejak turun temurun lagi miahahhahah sejak kitorg knal erti maggi sampai lah abis blaja kat U dulu....hahahahhaha dah keje cam skarang ni dah tak buat dah...dah matang laa kot...and harap sangat anak aku kalau nak protes ngan aku pun, dier just buat benda camni jerk...hahahahhahah aku lebey rela diorg makan maggi and tak makan masakan aku dpd buat benda yg ntah apa² ntah aahhahahhahah 

maggi tom yam adalah feveret!

anyway, umie tahu jerk kitorg nyorok² makan maggi dulu...tapi yo lah kan...layan kan jerk kedegilan kitorg ni kot heheheheeheh budak tak matang lagi kan...hehehheh sweet memory..

2nd Story!
ni leh dikatakan cam cerita peliks dari family aku...pelik pun tak pelik sangat laa kan...ni kisah pasal nescafe..hehehhheh rasanya dari zaman umie ngan walid kot minum nescafe ni....kalau after makan nasi, mesti ada nescafe panas...ehheheh menda ni mcam dah sebati sampai laa ke anak²...me, my sister and my 2 younger brothers...kitorg kaki nescafe!~

kat hostel kitorg la jadi pembekal nescafe...jadi punca utama nescafe kalau stock member2 lain dah abis...maklum lah...diorg ni gunakan nescafe utk hilangkan ngantuk...kalau nak stay up minum nescafe...heheheh terbalik ngan kitorg, nescafe tak pernah buat kitorg takleh tido...ahhahahahha kalau dah ngantuk, amik bantal trus tido jerk laa....minum laa nescafe byk mna skalipun hahahha kalau buat air plak..kitorg nyer nescafe pekat...kaw kaw nyer nescafe...bahaya? abis nak buat camaner..g salahkan umie ngan walid sbb ajar kitorg minum pekat² hahahhahahhaha lagipun, tak pernah plak kot amik port yg nescafe bahayakan kesihatan...? ada ker...? takder kot...hehehe pernah baper kali gak kalau aku yg buatkan air utk kawan² dalam satu kole, kompem diorg tambah air sebab pekat sangat and diorg takleh nk minum....penyudah nyer after kna baper kali, diorg dah tak bagi aku buat nescafe dah...diorg yg akan buatkan...kalau aku nak pekat, aku nyer cawan je laa yg akan kna topup nescafe hahahahha

dulu, masa keje kat JB ader technician aku sorang ni yg mmg rajin buat kan aku air...dier ni mmg technician yg report kat aku...dalam org chart, nama dier mmg bawah aku laa....EPUL namanya...dier tahu sukatan nescafe utk aku...perfect camaner yg tekak aku nak..hihihihih awal² mmg tak lepas jugak...asyik tak kna jerk...lama² dier pandai jugak hehehe cayang ko epul!!!~ slalu gak dier marah...sbb aku suka minum pekat²...nak buat camaner kan...tekak yg meminta begitu hehehehehehhe 
sekarang kat Senawang, ada sorg tech ni jugak...AZAM namanya....lagi pelik tgk aku nyer nescafe....hitam cam kopi katanya..hahahahhahaha dier kalau buat nescafe lagi terukk!!!~ baik minum air kosong letak gula bubuh pewarna hitam sket hahahhahahah menakutkan katanya....kat company senawang ni pantry sediakan bahan²...so, buat air kat pantry trus. kalau si azam ni buatkan air, mmg kompem aku kna ulang alik g pantry utk tambah nescafe...ahhah end up, aku bawak bekal sndiri letak kat loker table...senang nak adjust air nnt hehehehhehe
anyway, baik kan technician aku...diorg mmg baik..notty jerk lebey...epul dah ku anggap macam adik yg sangat nakal!~ azam plak lebey tua, tapi notty cam budak kecik..dua² dah kawen and dah ada anak sorg...hhuhuhuh trimas korang!~

so...dua jerk laa kot...ni pun dah panjang lebar ni...konon malas...malas² aku type pun, dah sampai kebawah rupanya kan...demm..hahahahha 
Untuk nestle nyer incredible story, aku letak dua cerita..satu sama cam 1st story aku...yang lagi satu lain dari 2nd story heheheh
nah amik ni....


hMMM...sempena 100 tahun nestle ni, diorg ada buat opening utk bagi hadiah sebanyak RM 100,000!~ apa yang kita perlu buat just tweet, atau bagi hadiah, atau post gambar..bagi yg rajin, leh buat video...kalau kaki type, leh jerk tulis pengalaman bersama nestle..macam yg aku buat nih...hehehhehhe so, maklumat lain leh amik kat sini → http://www.nestle.com.my/Nestle100Years/Intro.aspx

kalau sesaper yg ada nuffnang account, yg mana aku yakin ramai giler bloggers ada nuffnang acc ni, maka leh la click kat link ni → http://www.nuffnang.com.my/blog/2012/04/12/my-nestle-incredible-story/

heheheheh aku ni menaip sebab sesuka jerk...sbb aku tahu tahu susah nk lawan mereka² yg lain...perrggghhhh penuh post ngan gambar beria bagai..hehehe aku bese² jerk...just nak share impact nestle dalam hidup aku...heheheh seronok!!~


okay laa...air nescafe dah siap ni...
cheers!!~



No comments:

Post a Comment

cLicK² → ChURp²