buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Tuesday, July 24, 2012

24.07.2012 → bUntiNG PeLAMiN...rAMaI juGAk yAnG tAK pAHam =|


Assalamualaikum...
kalau korang leh tgk keadaan aku skrg ni, korang dah tahu dah kan..adeehhh...morning sickness dah datang...hehehhe welcome aboard fren!!~ i tot u never come..huhuhu baru nak berjimba...tapi terkena jugak laa tempias kemabukan org preggy ni...lelagi laa bulan puasa ni...makin besar and berat dugaan nyer...namun nak buat camaner...layan je laa kan...heheheh usia kandungan pun sangat muda...mmg nak kna jaga sesangat..pergerakan, pemakanan, semua skali lah...hihihi

Alhamdulillah, hari ni hari ke 4 puasa and so far, baru hari ni lah aku tak pose…tu pun kesakitan keperutan yg amat sangat..keadaan mabuk semakin agak teruk...memember kat ofis suma dah paham dah ngan le'alah'an aku hihihihh cakap pun dah macam orang apa dah..huhuhuhu always like mamai² gitu...normal lah kan....kekurangan zat dalam badan sebab smua bnda nak dibahagi dua hehehehhe untuk mama sket...utk baby sket...hehehhe

anyway, nak balik pada tittle tu tadi...errrmmm...bukan apa..sajer jerk g ronda² gossip² ni...kat cerita nora danish (ND) tengah mengenali hati budi seorg jejaka ni...then bile dah masuk bab ND, of coz laa akan terselit kisah jejai ngan Fasha Sandha (FS)...so, bile dah selit pasal FS, baru lah tahu yg dier mengalami krtikan hebat sebab usia kandungan dier...hmMM gossip tu bertarikh May okay…aku sangat ketinggalan!!!~ balik pada FS...byk giler org kutuk cakap macam² pasal baby dier tu...isk...Astaghfirullah...tak tahu laa camaner dier nak menangani semua benda tu...aku ni takder lah suka sangat kat FS tu, tapi takder laa sampai nak cop dier memacam kan...lelagi bulan mulia ni...pada aku, actually, FS nyer kes ni dikatakan bunting pelamin...macam aku jugak laaa...pada aku, rezeki ALLAH nak bagi, adalah ikut ketentuan Dia...naper lah org lain nak mmpertikaikan sampai macam tu skali...tuduh dier memacam….tak tahu ke kalau tuduh org zina berat hukuman nyer….Wallahualam…

hmMm..anyway, aku pun pernah kna camtu jugak…tapi takder lah sampai teruk macam dier..maklumlah mulut orang kan…sebab tu aku pregnant ni ramai yg tak tahu usia kandungan sebenar aku…sebab tak smua yg dapat menerima penerangan sebenar bagi bunting pelamin ni…seriously, kakak aku pun doctor okay…dier pun tanya macam2 and apa2lah…apa yang penting aku, laki aku and ALLAH tahu apa yg berlaku…hihihihihiihihi aku pun awal2 tipu laa kalau tak konfius kan…perasaan campur baur…tapi semuanya clear cut biler doctor ada bg penerangan tentang formula sebenar pengiraan usia kandungan bagi ibu mengandung.. Doctor akan kira dari tarikh 1st day kita nya last period…bukan dari tarikh kita 1st ‘main’ ngan laki kita..ahhahhaha tol tak…miahahhahah

Cam kes aku ni, kitorg kawen 27th May 2012….1st day for last period adalah 13th May 2012…masa kitorg g check tu adalah on 21st June 2012…tak terkejut beruk biler doc cakap aku pregnant 6 minggu padahal kawen baru 4 mggu?? Hahahahhahahah sampai beyonce call doctor tu balik utk dapatkan penjelasan hahahah sentap jugak laa kat beyonce tapi dier ada terangkan yang dier buat camtu utk clarification…sbb dier tgk aku serabut semacam pk kan bby aku and penerimaan beyonce masa tu…dier mention, tak pernah dier ragui aku…Alhamdulillah…terharu aku noks!~ hihihih aku just mengharapkan yang terbaik laa kan hehehehhehe

So, everything being so much blessed after that…I’m happy, and I know that Beyonce is happy too…tak kesah laa kalau org nak cakap apa pun kan…kita tahu mana kebenarannya…so, aper de hal…ALLAH Maha Mengetahui kan hehehhe kalau nak ikut cakap org jerk, sampai biler pun takkan tenang…even majlis kawen aku yang berbulan berlalu tu pun, sampai sekarang masih lagi org bercakap hahahhahah dah nama pun manusia kan..hihihihi kita pun hidup dikelilingi manusia, takkan nak selamanya hidup ngan kucing kot hehehehehh

Oh ya, sebelum terlupa, aku ada gak google pasal bunting pelamin ni dulu…nak tgk baper ramai yg mengalami kebuntingan pelamin ni, and salah sorg blogger yg mengalaminyer adalah IntaNBerliaN. Dier ni mmg sempoi giler. Cara dier tulis blog mmg aku suka..hehehe at that time aku baca pasal kisah bunting pelamin...terus tertarik, and then, aku pun follow lah dier…banyak gak tips2 lain dalam blog dier ni…

hehheh then ada lagi satu entry dpd dier yg menarik iaitu "Rupa-rupanya ramai yang tak tahu maksud Bunting Pelamin" hahhah aku lah salah sorg dpd org yg tak tahu tu hehehehhe

Okay..Sebelum nak tutup bicara ni, aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada smua…kepada ibu yang mengandung, jaga kesihatan and jaga baby dalam kandungan okay…puasa tetap puasa…tapi prihatin sket kepada perubahan kandungan anda…kalau ada efek, which I don’t think it happen to most of the people, berbuka laa…ada kelebihan dari Islam untuk golongan seperti kita…tapi kang ganti lah ek..ehheheh jgn jadi macam aku ni, konon kuat sangat…pagi tadi dah kuar tanda dah kat penty liner…tu yang takut tu…sbb badan jadi melayang sangat…ceh…aku ni baru setahun jagung nak ajar org plak…poyo kan…?? Heheheheh

Kay laa..
Out for now…!~
Wassalam… 

No comments:

Post a Comment

cLicK² → ChURp²