buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Thursday, February 9, 2012

9.2.2012 → PuTus CIntA??? aDUhh!!!~

perrggghhh genap dua bulan tak menulis...hehehehe selebet tak?
harus laa perform kan bekerja di bawah org ni...mana leh buat ikut suka hati jerk..heheheh


anyway, hari ni nak cakap pasal aper erk...oh ya...nak cakap pasal putus cinta....
hmMM...aku dah banyak kali dah putus cinta...ada laa dalam 2 kali yg bebetol buat aku tertonggeng hahhahahah sbb aku ni jenis yg setia....aku berkawan ngan org bukan sekejap²....main tahun² punya...hehhehe


okay....kat sini nak laa share pengalaman yang aku ada kan...biler dah dipikir2 kan, aku leh concludekan apa yang patut kita buat kalau kita putus cinta...



1. Jangan hubungi ex kita
  • Jangan telefon or sms or email or apa-apa cara sekalipun yang boleh berhubungan dengan ex kita tu. Jangan lakukan sebarang komunikasi dengan dier..ni kalau dier mmg bebetol mmg dah tak nak layan kita laa...kalau awal² biasanya kan kita akan merayu and sebagainya kan..kali ni biar jerk dier....biar dier tahu and anggap yang kita ni boleh move on tanpa dier...sebab sebenarnya mmg kita boleh move on and berdikari dengan dier..!!~ walaupun hakikatnya...errrkkkkk...okay next!!!!~
2. Jangan Meluahkan Masalah Kepada Rakan Pasangan Kita
  • Okay ni penting!!!~ Jangan disebabkan kita tak dapat nak menghampiri ex kita tu, akhirnya anda memilih rakan dier untuk meluahkan masalah anda. Oh nO nO nO!!~ Keadaan ini biasanya akan memburukkan lagi keadaan. mgkin kita akan rasa kawan dier tu dapat sampaikan apa yang kita rasa pada ex kita tu..tapi sebenarnya tu cuma dalam kepala kita jerk..actual takkan berlaku camtu pun...lain laa kalau kita ada harapan utk mendapatkan si memebr tu sebagai pengganti kan hahahah tapi nnt jadi issue lain plak..kata yg korg mmg dah awal² ada affair...sapa nak jawab?? 
3. Luahkan Perasaan Kepada Teman Rapat Kita Sahaja
  • Bab² masalah cinta ini kita memerlukan seseorang yang betul-betul rapat dan memahami kita and jiwa kita..kengkadang kita rasa kawan² yg hangout ngan kita adalah org yg betol tapi silap!!~ kena pilih yg bebetol² mengenali kita jerk....jgn cari org² yg rapat...kita nak kena cari yang BETOL² rapat...sebab nyer, kita tak nak laa nanti org yang kita trust tu akan backstabe or betray kita dengan menjaja citer pasal kisah kehancuran percintaan kita tu...Ada org kata Seelok-eloknya ahli keluarga...tapi aku tak kot...aku cari besfren!~ kalau besfrena ku jauh, aku luahkan kat kucing² aku!!!~
4. Jangan Biasakan Diri Kita Keseorangan
  • Okay...Ni bab yang paling fail even utk aku....Mungkin kita inginkan masa untuk berseorangan tapi pada hakikatnya kita ni memerlukan seorang teman untuk menemani kita di saat² macam ni...Apabila kita menghadapi masalah camni, biasanya kita mesti nak pikirkan pasal ex kita tu...mengingatkan kisah² lama kita bersama ngan dier...haaa!!~ ini lah yang mesti dielakkan!!~ bila kita letakkan diri kita keseorangan, lama², kita akan berkecenderungan [betol tak eja?] untuk menghadapi masalah kemurungan...jangan....sebab tu kna sentiasa berteman supaya kita tak melayan perasaan kita sendiri...tak elok untuk mental kita...hmMM...cukup laa hati kita yang sakit...takkan nak bagi mental sakit jugak kan....
5. Mengisi Rohani kita Dengan Sesuatu Yang Mendamaikan
  • okay...sebelom ni aku tak mengamalkan yg last ni...tapi bile aku amalkan...Alhamdulilah... Ianya mmg paling terbaek!~ Orait, kita tahu and sedar yang kita ni kononnye tengah bersedih. Jika kita terus bersedih maka tiada jalan penyelesaian yang dapat kita buat.. End up, ianya akan berlarutan ntah sampai biler... so, apa yang penting adalah kekuatan rohani and mental kita dalam mengharungi dugaan perpisahan ini...chewaahh....kita boleh jerk mmbaca buku² motivasi ker...or buku² santapan rohani..apa yang aku leh share dari pengalaman aku adalah dengan mengaji...ianya menenangkan sangat...asal aku teringat ex aku jerk aku akan mengaji...dan Alhamdulillah, ianya lebey menenangkan!~ srius tak tipu!~
5. Hadiahkan Diri Sendiri Dengan Sesuatu Yang Best
  • Ini just bole di buat kalau kita bebetol dah release dari zaman kenmurungan and kejatuhan akibat putus cinta ni...heheheheh kita sendiri tahu sampai tahap mana kita tempuhi KESENSARAAN itu...thus, cuma kita jerk yang tahu betapa kuat and tabah nya kita mengharungi zaman itu..rite? Then,apa yang perlu kita buat adalah menghadiahkan diri kita sendiri sendiri dengan sesuatu yang menyeronokkan...sama ada barangan ker...or percutian ker...or spend time ngan orang² yg berada di sisi kita di saat kita memerlukan seseorg...hheheheh trust me, kita patut menghargai diri kita sendiri...plus, i think after all of this, you shud be proud of yourself!!~ hehehheheh
Orait...rasa nyer tu jerk laa kot....ke ada lagi yang aku tak cover...errmm....kalau ada kang nnt tambah lagi lah heheheh

anyway, this is what i think and do best....lain orang lain caranyer kan...

cheers!!!~




No comments:

Post a Comment

cLicK² → ChURp²