buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Tuesday, September 11, 2012

11.09.2012 → unPoSteD pOst

Salam...
Lama rasanya tak menaip kat sini...sebelom ni byk blog-walking and just update based on info baru yang dapat dari tempat² lain...type pun just sbg ulasan jerk...

anyway, tetiba aku terpanggil untuk menulis apa yang ku rasa pada pagi ni...
jam dah kol 7.15am and as always, aku satu² nyer org yang dah ada kat ofis ni...maklumlah...waktu keje kol 8.30am sbnrnya...tapi aku yang rerajin sangat nak datang awal...so biasa nyer aku akan sampai ofis kol 7.30am paling lewat pun..itu pun masih lagi jadi org yg pertama datang kje...heheheh antara sbb awal aku kuar awal dari umah adalah sebab nak beli breakfast kat satu makcik yang sedap ni...kat taman teknology johor....sedap...aku suka makan nasi impit dier...and sambal dier =)
biasanya makanan akan abis seawal 7am!!~ sebab org kilang masuk keje kol 7am..so, diorg akan beli dari makcik ni dalam 6.30am ~ 6.45am..
disebabkan aku suka sangat sarapan dari makcik tu, aku pun kuar umah kol 6.40am ~ 6.50am...tu pun kengkadang aku terlewat...huhuhuhu akan abis punyaaaa...!!!~

anyway, for those yang mmg tak tahu, aku dah pindah balik jb...now bekerja kat nusajaya...so far alhamdulillah, life agak indah buat aku...aku bersyukur sangat...sedikit demi sedikit ujian yang datang dapat aku tempuhi dengan penuh kesabaran...

kengkadang biler baca blog ni balik (entry² lama), aku rasa agak jauh jugak life aku ni dah berjalan...aku mengharap sangat dapat amik pengajaran yang terbaik sebagai pembimbing untuk di masa hadapan...hmMM...

kengkadang kita akan rasa bahawa life kita ni dah paling teruk and paling struggle dalam dunia...kengkadang kita frust sampai rasa nak give up sangat²...tapi, jgn lah kita lupa yang ada insan yang mmpunyai kehidupan yang lebey teruk and lebey berat ujian yang diberikan pada kita..setiap insan diberikan ujian oleh ALLAH..and setiap ujian yang diberikan tu sebenarnya kita mampu untuk tempuhi...yakin lah...kita boleh and mampu tempuhi segala yang mendatang...selagi masih mampu kita bernafas, maknanya, kita masih mampu untuk meniti baki² kehidupan kita...kalau kita rasa tak mampu, means kita dah menghampiri dengan kegagalan dalam ujian tu...kita yang menyebabkan diri kita sndiri gagal..takkan kita nak jadi macam tu kan....

ingatlah..kita bukan hidup seorg diri dalam dunia ni...ALLAH bagi kita ujian pun bukan untuk kita tempuh sorang²...kita masih lagi ada family (kalau ada lagi), kengkawan (lagi best kalau kawan yang bebetol memahami kita and treat us like a bestfren), jiran² (errkkk boleh jugak ikut pada keadaan) and ramai lagi...kengkadang masa kita tgh diuji, org yg tak knal pun bole datang tolong kita...
ALLAH takkan biarkan kita terkontang-kanting sorang²...unless kalau kita sndiri yang nak jadi bodoh sombong utk tak mintak tolong orang..err..takder sapa yang nak layan hokey!~

kita yang mmbentuk hidup kita...aku selalu ingatkan diri sndiri, jgn give up..teruskan kehidupan dengan lebey gigih untuk kehidupan yang mendatang...
Now aku dah ada beyonce and along (even still dalam perut)
apa pun yang aku tempuhi, nilah yang akan aku perjuangkan...life for my family..
insyaALLAH, yakin akan ketentuanNYA and He'll guide us..

Lot of love ya!!~
be tough!~

No comments:

Post a Comment

cLicK² → ChURp²