buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Friday, September 14, 2012

14.09.2012 → LaGi bER!Ta meNGejUtkAn...HAnyA kErANa CeMBurU???

Assalamualaikum...

okay...aku tgh layan ben ashaari...tetiba nampak berita dalam salah satu artikel ni...



aku tak nak citerkan balik pasal berita tu...kalau korg nak baca, leh klik: SINI untuk Ben Ashaari nyer entry...
or korang klik SINI untuk metro punya berita...

Damn...giler aaahhhh...cemburu punya pasal leh main kapak² seehhh...sampai terbelah kepala sehh...hahahahha seriusly...kalau mereka yang tahu kisah hidup aku kompem akan tahu apa yang bermain kat kepala otak aku masa baca artikel ni...hahahhah yup...aku pernah hidup ngan org yang mempunyai masalah cemburu yang terlalu kuat ni...obsess...

Tapi nasib aku baik sbb aku berjaya memboloskan diri dari kehidupan yang penuh ketakutan tu hehehhe 

Apa yang menjadi persoalan sampai sekarang adalah, apakah yang bermain di minda org yang suka pukul ni, ketika dier tgh malakukan perbuatan yang menakutkan tu...?apa yang diorg pk? knapa diorg leh tergamak buat benda camtu...? seriusly...aku try cari jawapan sampai ke hari ni...bila di tanya balik, ayat yang akan dia cakap adalah → "cuk tak sedar b..cuk tak niat nak pukul b..cuk sayang b...naper b tak ikut cakap cuk.." cuk adalah short form for bucuk, panggilan manja masa ketika itu...b adalah aku!!~

perrggghhh....kengkadang atas sebab yang remeh jerk...and bukan yang dimulakan oleh aku pun..huhuhuh tapi takper laa...cerita lama...aku redha...mmbuatkan aku menjadi seorg yang begitu memilih...takut seh...fobia tau...ehhehehehe tapi pengajaran yang aku dapat dpd apa yang berlaku sangat besar...aku sangat bersyukur =)

so, kepada sesapa yang mengalami benda yang sama cam aku alami..sayang mmg sayang...tapi pikirlah untuk diri sndiri...takkan kita nak biarkan diri kita diperlakukan sebegitu kan...? pikir² lah kay.. angkat kaki awal² lebey baik..

pssstttt..sampai skrg masih lagi fobia kalau dengar bunyi loceng umah...ding dong~~~

4 comments:

  1. iskkk ada jugak yg sggup yer... menakutkanlah plak...

    *awk baru 1st baby ek...dlm blog saya tu ada gak saya buat entry pasal pngalaman bersalin... cara jaga jahitan lps bersalin dll..

    pasal habbatus sauda tu, sy xpasti blh ke tak.. tp rs mcm ok kot... nak tau lbh psl khasiat.. baca entry yg sy dah tolong search utk awk :)

    http://ihaveasweetsmile.blogspot.com/2012/09/info-terbaru-yang-saya-tahu-pasal.html

    pasal buku resepi berpantang tu pulak, mak sy beli dkt kedai buku terbitan alaf 21.. next week saya buat entry buku tu sekali dgn saya tunjuk gambar... skrg kat kg.. guna pc adik, susah nak upload... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh thank you so much IB...aah..ni baru 1st baby...
      agak gementar sket rasanya...sbb kita sepanjang preggy ni tak jaga sangat makan...tu yg agak risau =') walaupun just 3bulan jerk

      Nanti kita rujuk awak nyer entry pasal bersalin tu...
      kita akan tggu awak nyer entry pasal buku berpantang tu...alaf21 eh...nnt kita nak g cari jugak laa

      tq so much okay =)
      sangat² menghargai jasa awak!~

      Delete
  2. iskhhhh sorry... slh bg link... hihiii

    http://anizyn.blogspot.com/2009/04/khasiat-habbatus-sauda.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ni saya dah go thru jugak...
      ada beberapa pengamal HS ni..
      ada yang menjual nyer → Umie Rozie...kita dah call dier kat melaka...dier akan terangkan kat kita camaner cara makan utk dptkan khasiat bagi ibu yang mengandung...insyaALLAH kalau ada masa kita nak g melaka jmpe dier =) tq so much!!~

      Delete

cLicK² → ChURp²