buAt bODo suDaaaa....

buAt bODo suDaaaa....
i'M tiReD oF tELLing, SCreAminG aND sHOuTinG aBOut iT..AnD thiS, wiLL bE a SiMpLe Way tO eXPReSS aLL bOUt iT!!~

=)

Daisypath Happy Birthday tickers

aDer seSapeR yaNg nAk ikUt?

Monday, January 10, 2011

cERitA di tGAhaRi yG meMBuhSaNkAn......

aku nak start citer ni....hahaha...cerita pasal mancing. mesti amat bosan bace cerita ni..hahahaha

Seorang hamba Allah ni (mamat A) yang tengah lapa giller berjumpa dengan seorang hamba Allah (mamat B) yang sedang memancing. Apabila mamat A ternampak ikan di dalam raga mamat B ni, si mamat A ni pun mintakla barang seekor dua ikan untuk dimakan. mamat B ni tak nak bagi barang seekor ikan pun kat mamat A ni (kedekut rupanye mamat B ni..tak guna betol la…). 

Tetapi mamat B ni bagi sebatang joran kat mamat A ni. 

Kata mamat B ni kepada mamat A “kalau aku bagi kau ikan ni, esok pun kau akan mintak lagi ikan aku. Macam mana aku nak dapat ikan yang banyak? Macam ni lah, Aku bagi kau joran ni, kau pergilah mancing ikan sendiri” (bagus juga mamat B ni…). 

Jawap si mamat A ni “aku tak ada umpan untuk memancing. Macam mana aku nak dapat ikan?”

kata mamat B ni lagi “aku bagi umpan dan joran ni sekali. Nanti, bolelah engkau dapat ikan tu”

Jawap si mamat A ni lagi “aku geli nak pegang umpan tu. Macam mana aku nak pasang umpan itu kat kail?” 

kata mamat B ni lagi, “mari sini aku ajar dan tolong kau pasang umpan pada kail” mamat B ni pun ajarla mamat A ni pasang umpan. 

Nak dijadikan cerita, baru separuh jalan mamat B ni mengajar mamat A memasang umpan, tiba-tiba mamat A menolak mamat B ni ke dalam sungai. Terkapai-kapai mamat B ni kat dalam sungai. 

Si mamat A ni pun cepat-cepat naikkan raga mamat B yang berisi ikan ni. Tapi mamat A ni memang sengal. Dalam kegelojohan dia menaikkan raga tu, dia terlepas tali pengikat raga tu. Ikan-ikan dalam raga tu pun terlepas balik ke dalam sungai. 

Mamat B tu pulak dah hilang dari pandangan mata mamat A ni. Tak tau mamat B tu dah pergi mane, Berenang selamatkan diri ke atau mati lemas dalam sungai tu. Maka, berlapar lagi mamat A ni.

Moral of the story, jangan ikot mamat A ni. ikot je mamat B. tapi janganla nanti ko ikot mamat B ni terjun sungai...hahahaa

Picture crdt to google okay!~
Cheers!!!~

2 comments:

  1. moral of the story..jgn ler bg joran.. bg duit p beli nasi lemak kalo lapa..hahahahahahaaa...

    ReplyDelete

cLicK² → ChURp²